ar-tanten

Alla inlägg den 1 februari 2017

Av C E - 1 februari 2017 05:38

Nu har jag ridit några gånger med den nya sadeln och den känns både skön och lite läskig, särskilt i branta nedförsbackar då jag tycker att jag sitter konstigt. Antar att det är en vanesak, jag har inte så lätt att vänja mig vid nya saker, jag är en riktig rutinmänniska, så det får väl ta lite extra tid då. Med tanke på att Petter ibland blir sprattlig med bakbenen när han är extra glad (vilket ju påminner om en brant nedförsbacke, fast med lite mer tryck) så kommer jag att skaffa knäklossar som man sätter fast med kardborreband så att jag får det där lilla extra stödet. Är det någon om har sådana att sälja?


Idag ska jag rida i den gamla sadeln, jag har bestämt att vi åtminstonde under inridningsfasen ska träna varannan dag med den nya sadeln, och varannan med den gamla. Det vore väl tråkigt om livet gick på räls för jämnan....

 

Ovido - Quiz & Flashcards