ar-tanten

Alla inlägg den 2 februari 2017

Av C E - 2 februari 2017 05:35

Igår blev jag varse om att en ny mus flyttat in i stallet, den här verkar mer blyg och förhoppningsvis håller den sig undan bönans box.


Sen fick jag låna ett par knäklossar som jag omedelbart tryckte fast i sadeln, så idag ska jag testa att rida med dom på plats. Har även fått tag på ett par begagnade som jag ska hämta på fredag.


Igår red jag i den gamla sadeln, vi tränade lite skolor och ändrade tempot lite i både skritt och trav. Det var dock i kallaste laget, mina fotsulor tappade känseln på slutet så bönan fick träna lite på gången. Just nu tränar vi på att åter igen göra öppnor, då hon mycket hellre gör slutor och gör dom på eget bevåg. Hjälpen för öppnorna tycks hon helt ha glömt bort.


På kvällen såg vi på film - Skräckfilm - gubben har en favorit som  det nu hade kommit en fortsättning på. Silent Hill,  heter dom, och jag tycker dom är så tråkiga, jag somnar faktiskt när jag ser dom. Hur är det möjligt att somna till en skräckfilm? Ja, ja, dom är så himla långsamma tycker jag...


 

Ovido - Quiz & Flashcards