ar-tanten

Alla inlägg den 6 februari 2017

Av C E - 6 februari 2017 05:27

Igår var det dags att rida i den nya sadeln igen (varannan gång) och nog tyckte jag att det gick aningens bättre. Jag "promenerade" ovanpå sadeln utan problem och det är lättare i den nya sadeln än i den gamla, Petter gick lite mer fram än tidigare, men han stannade på den vanliga platsen (nuförtiden). Vi kan väl gå liiite till, du får alla morötter jag har i fickan om du går en bit till. Och så gjorde han det, sen stannade han efter hundra meter, så liiite till är ungefär hundra meter, och skyndade sig att vänta. Vi travade lite på lång tygel och han valde skoltraven vilket betyder att han i alla fall inte är spänd, så duktig där. När jag hade hoppat av tränade vi lite från backen, sen släppte jag upp sadelgjorden. Några steg hann vi ta innan sadeln ramlade av då jag måste ha knäppt den dåligt. Tur den ramlade i en snödriva så inga skador eller märken, men vi fick ju vända och ta upp den. Petter i ena handen och sadeln under den andra armen. Hade jag mött någon som undrade vad jag gjorde hade jag svarat: "Jag är bara ute och vänjer min häst med hans nya sadel" HA HA HA


 

Ovido - Quiz & Flashcards