ar-tanten

Alla inlägg den 8 februari 2017

Av C E - 8 februari 2017 05:25

Jag tyckte brorsan skötte sig riktigt bra i teve, gubben däremot satt bredvid och blev upprörd eftersom kvinnorna önskade att det var varmare så att killarna skulle ta av sig tröjorna, och dessutom kommenterade dom killarnas rumpor.... så nu vill min gubbe skapa en dokusåpa med en gubbe (i ett hus) och sex fruntimmer (som kommer på långvarigt besök). Väl på plats i huset ska gubben sitta i en fåtölj medan kvinnorna tävlar om vem som är duktigast på att städa, hänga upp gardiner, laga mat, diska, servera kall öl till fotbollen på teven och.....ni fattar.Dessutom skulle han se till att vedpannan gick varm så att dom var tvungen att ta av sig på överkroppen... I en sådan tävling kommer jag aldrig vinna.... Senast igår lade jag smutsiga strumpor på köksbordet utan att ha en tanke på det. "Jävla asberger-människa" skrek gubben....


Sen ridningen då.... Tog den nya sadeln (bortgick från varannandagsregeln) och hoppade upp. Bästa passet hitills....Petter tjavade på i ett bra tempo, vi kom flera hundra meter längre än vi brukar..... men när stigläderet släppte (!!!) tappade vi lite fart. Jag fångade upp den med foten, lyfte upp kåpan och försökte mecka tillbaka det, under tiden passade Petter på att vända... så jag red hem utan stigbygel på ena sidan. Höll den i  handen och låtsades att jag hade vunnit någon stor tävling och att jag egentligen höll i en blombukett, sånt måste man ju också träna på....och hade jag då mött den där inbillade personen som frågar vad jag håller på med så hade jag förklarat att man vänjer hästarna med en stigbygel i taget.....

 

Ovido - Quiz & Flashcards