ar-tanten

Alla inlägg den 13 februari 2017

Av C E - 13 februari 2017 05:38

Igår skulle jag ju ha ridit, men först var det så kallt fast det inte var så kallt (jag frös) så jag tänkte vänta på solen, den kom inte och sen blev jag så trött..... så Petter får väl vila sig i form då. Jag tror det beror på min "nya" motionsform. Dom där extra kilona efter jul ska ju bort, så jag började promenera....tills jag fick hälsporre (riktigt ont under hälarna) och då kan man ju inte gå. Så jag lurade lite där....kom på att om man går i djupsnö så sätter man inte ner hälen. Så efter ridningen i lördags gick jag runt i djupsnön på lägdan. Tror jag fick betala det i går....Borde veta bättre.

 

Så jag vilade och kollade på dokumentärer hela dagen istället, inte min drömdag direkt men orkade inte med något annat. Kollade på en som heter Hostage to The Devil, den handlade om en exorcist, en irländsk präst som tjänstgjort i Rom innan han kom till USA och började driva ut onda andar. Intressant och lite otäckt.....tänk om dom har rätt liksom.... Sen såg jag en annan dokumentär om en häst som hette Snowman som på 60-70-talet hoppade som en gud på dom stora arenorna......bara det att han var en draghäst och köptes när han redan stod lastad på väg mot limfabriken.


Idag blir det heller ingen ridning då det blåser, och under dagen ska det bli värre, men i morgon, då.....

 

Ovido - Quiz & Flashcards