ar-tanten

Alla inlägg den 25 februari 2017

Av C E - 25 februari 2017 05:30

Min mamma räddade alltid hundar när jag var liten, jag vet inte hur många hon kom hem med, men kanske 6-8 stycken. Dom stannade olika länge, beroende på hur lång tid det tog att hitta ägaren. Hittar jag en borttappad hund kan ni lita på att jag plockar upp den.


För några år sedan var jag på väg till affären. Det var vinter, och rätt som det är står det en hund mitt i vägen. En jämthund. Jag stannade bilen och den kom direkt fram, tassarna var lite blodiga och den verkade trött. Dessutom försökte den hoppa in i bilen.....så jag tog med den. Tänkte att jag får väl ringa polisen när jag kommer hem efter handlingen på Ica. Hunden satt snällt på passagerarsätet och såg rätt nöjd ut.


När jag kom ut från Ica ser jag en man stå vid min bil. Han har en hundpejl i handen. Han såg inte helt lycklig ut över att jag hade räddat hans hund..... Det kan ju inte bli rätt varje gång haha.

 

Ovido - Quiz & Flashcards