ar-tanten

Alla inlägg den 27 februari 2017

Av C E - 27 februari 2017 05:25

Igår var det så dags för ridning igen, för första gången på två veckor skulle det inte storma, regna eller vara isgata. Och jag red.....i tvåhundra meter haha. Petter var väldigt spänd, strirrade ut i skogen, blåste och frös till is....eller sten kanske. Det ska ju vara trevligt att jobba, och helst säkert också, så jag hoppade av och så tog vi en promenad istället. Planen hade varit en skrittur och det kunde vi ju lika gärna göra från marken. När jag går bredvid honom försvinner (oftast) all spändhet och även om han sneglade mot skogen (kråkor och vårvindar?) så gick vi i sakta mak så det var ett bättre val, än att han ska trippa omkring och slänga sig hit och dit för att han tror att det är något i skogen och har massor av energi som vill pysa ut. På vägen hem tränade vi lite från marken, han har blivit väldigt mycket mer uppmärksam sedan vi började med det, precis som när man tränar hundar, och hunden hela tiden sneglar på husse/matte och undar vad vi ska göra härnäst. Duktig Petter!

 

Bönan glänste, gjorde jättefina öppnor med små hjälper, följde takten jättefint. Hon ska få jobba från marken ett tag till innan jag lägger på sadeln och börjar planera för att hänga i den, för att sen börja sitta upp.

 

Petter och bönan som småglin....bönan är fortfarande musblack.....jag köpte henne för färgen, och se hur det gick med det...(skulle dock aldrig byta bort henne, men jag gillar verkligen musblacka hästar).

Skapa flashcards