ar-tanten

Direktlänk till inlägg 9 mars 2017

Nu räcker det

Av C E - 9 mars 2017 04:36

Bönan fick ett nytt anfall igår kväll vid halv sex, då hade hon gått i hagen under dagen med halva portioner. Jag såg hon och Petter busa vid fyratiden, men vid halv sex låg hon igen. Inte jättepåverkad men ändå, kolik är det. Tydligen var det kolikens afton igår kväll då veterinärerna åkte skytteltrafik mellan sjuka hästar i länet. Här var dom inte förrän vid halv tolv på natten, men hon mådde ändå rätt ok. Så ny slang, nytt vatten, ny paraffinolja och nya stick i halsen. Gick promenad/trav varje timme ca tio minuter enligt ordination. Vid halv ett i natt var jag tvungen att gå och lägga mig i två timmar då jag varit vaken i två dygn nu, så ut igen då vid halv tre. Fortfarande inget bajs. Fortfarande påverkad. Hur mycket orkar hon? Jag är helt slut och då har jag inte kolik, och jag har ätit. Min lilla prinsessa.... Gick igen vid fyratiden, ska äta frukost och sen är det dags att ringa igen...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Skapa flashcards