ar-tanten

Alla inlägg den 15 mars 2017

Av C E - 15 mars 2017 05:28

I förrgår avmaskades hon, och jag hade stora förhoppningar. Men igår stod hon och spände ut magen igen så något är fel. Jag vet inte om det kan ha att göra med avmaskningen eller inte, men veterinären trodde inte det. Jag har inte hittat någon mask i det bajset som kommit ut. Hon är inte jättedålig så att hon lägger sig eller är väldigt påverkad, men några gånger om dagen står hon och sträcker ut magen. Hm. Törs inte öka på portionerna eftersom det är då besvären ökar, och hon står inne för att jag vill ha koll på hur mycket hon bajsar och dricker, och eftersom hon står inne är det promenader som gäller varannan timme, och små portioner i samband med det. Det gör att jag är väldigt trött nu, inte för att det är jobbigt att ta en promenad varannan timme men den psykiska påfrestningen som är, att hela tiden förvänta sig att hon ska ligga typ död i boxen, att känna sig hjälplös och inte veta, att inte orka rida Petter eller ens känna någon vilja till det eftersom jag har en oro i kroppen. Ja, ja. Nu har jag pratat med försäkringsbolaget och bokat en tid på kliniken, ska dit imorgon. En kompis följer med och förhoppningsvis vill hon köra också då jag ju helst inte gör det när det inte är bar backe, sen kommer jag vara så stressad också över allt.


Så vad är det dom ska göra på kliniken då? Dom kommer att gå ner med en kamera i magen för att se om det finns något magsår eller någon typ av irritation/inflammation. Detsamma gäller tarmarna. Blodprover kommer att tas. Man kommer att ta prov på bukhinnevätska (?). Och hittar man inte något konstigt så blir det värre. Det kan ju vara någon knöl som sitter ivägen, tarmarna kan vara snodda och då måste man göra en buköppning i Uppsala, vilket min försäkring inte täcker. En buköppning kostar runt 100 000:- om jag inte är felinformerad, och det är om det inte blir komplikationer...... Ni förstår att jag hoppas på magsår eller något som går att behandla.

  


Ovido - Quiz & Flashcards