ar-tanten

Alla inlägg den 18 mars 2017

Av C E - 18 mars 2017 05:32

Natten innan klinikbesöket drömde jag.....att jag och pappa åkte samma ambulans till sjukhuset, där vi låg på en dubbelbrits på en herravdelning. Varför pappa var där var oklart, men jag, jag hade 4 kg grus i magen.....och 1 kg havre, men det var ju inte så konstigt (sa doktorn) för så kunde det bli när man sopade stallgångar och borstade hästar....(så nu vet ni det). Jag var typ jätteglad att mina extra kilon berodde på grus och havre, för jag fick kräkmedicin som jag skulle ta var tredje timme. Kan säga att det inte var så kul att sopa bort allt blött grus jag kräktes upp....


Nå, inatt har jag sovit i ett skruvstäd. Gubben är borta över helgen och det betyder att alla fyra hundarna sover med mig. Såhär ser det ut i sängen.

  Man sitter rätt fast, och så är man ju så artig att man inte vill möblera om sovande hundar.


Igår sträckte sig bönan inte alls (som jag såg) och verkade piggare. Hon har gått ner lite i vikt, men hon hade att ta av så ingen fara där. Tyckte att bajset såg blötare ut också, så nu hoppas jag att det fortsätter på den vägen. Hon fick dos två igår kväll och enligt veterinären skulle det kännas mycket bättre snabbt. Vi ökar försiktigt upp portionerna (utifall det var en förstoppning också) och förhoppningsvis är vi uppe i fulla mål efter dag 5 (enligt ordination). När hon är på halva och mår bra får hon gå ut med Petter tänkte jag, borde bli imorgon om allt går vägen.

Skapa flashcards