ar-tanten

Alla inlägg den 21 mars 2017

Av C E - 21 mars 2017 05:35

Igår var jag glad. Bönan var glad. Varje morgon när hon sprintar iväg till hagen, gör hon det med flera bakutsparkar. När jag skulle fodra klockan åtta igår studsade hon omkring som en duracellkanin, hade hon varit en människa hade hon hjulat och gjort bakåtvolter. Då var det svårt att vara annat än glad. Sen tog jag in Petter, sadlade på honom och klättrade upp. Lite riskabelt och med dåligt katastroftänk (men jag var medveten om det, valde dock att strunta i det). Han har inte blivit riden mer än ett par gånger senaste sex veckorna, och då kan det vara lite dumt att bara sätta sig upp sådär, dessutom blåste det rätt bra. Men, nu är jag lite trött på att promenara så jag tänkte att i värsta fall får jag väl sikta på en snödriva (jo, dom finns fortfarande). Jag får nog inse att både Petter och jag har mognat en hel del för han skrittade på lång tygel hela vägen bort i lugn och ro. När vi kom till bron blåste det på oss (inga träd) och när vi skulle hem knakade det i skogen så lite turbo blev det men oj så skönt det var. Så då blev jag ju ännu gladare. Bönan fick komma ut på gången och få lite vinterpäls bortborstad.

 

Hoppas dock att den där leran ligger långt in i framtiden......

Skapa flashcards