ar-tanten

Alla inlägg den 4 april 2017

Av C E - 4 april 2017 05:39

Igår red jag redan vid nio eftersom jag hade en massa ärenden i stan, skolmöten och such. Vi har tappat en del under vintern då jag knappt har ridit något. Igår checkade jag av lite. Började med trampet i stigbygeln, att han följer med åt det hållet jag trampar lite hårdare i stigbygeln (inga skänklingar). På första försöket gick det inte och då hjälpte jag till med tygeln, la den yttre mot halsen (som cowboysen gör), vi red på lång tygel. Andra gången satt det som en smäck utan tygelhjälp. Öppnorna på lång tygel är också lite trevande i dagsläget men det kommer, det är inte heller det bästa underlaget ju.


Glädjande nog såg jag att paddocken har börjat tina i kanterna.


I stan hämtade jag ut  halsringen som har blivit sydd runt om där jag bytte ut smycket. Jag hade tänkt vänta med att sätta på dom nya grejorna tills vinterpälsen var borta......men jag kan inte hålla mig. Jag sätter på dom nu, dom är så jävla snygga. Får se om det blir något kort....ni vet smutsig isbjörn.

 

Skapa flashcards