ar-tanten

Direktlänk till inlägg 8 april 2017

Planerar

Av C E - 8 april 2017 05:34

Nu har jag börjat inse att jag snart kommer att vara på Gotland, så plaeringen är i full gång. Med planering menar jag peppa min gubbe inför uppgiften som hästvakt, något som inträffar kanske vartannat år eller så. Jätteångest har jag inför att lämna mina hästbebisar. Inte för att han brukar missköta sig eller något, verkligen inte, men för att....jag vet inte, det är jobbigt. När jag var i Thailand fick jag ett mess där det stod "Vad är det för fel när hästen vill lägga sig hela tiden?" Så han är ju  uppmmärksam på konstigheter i alla fall, jag hoppas dock att alla håller sig friska dom dagarna jag är borta.


Jag har skrivit listor och gjort kartor.

 


Det är så mycket hår som ska bort nu, det verkar inte finnas något slut liksom.

 

Hittade igen ett par skor jag köpte i Dublin för sådär 25 år sedan, det var hög tid att gå in dom nu....den som spar han har liksom....

  I morgon kommer jag inte att blogga, då jag förmodligen ska på fest ikväll, också något som inträffar sällan. Tror nog att det är första festen på nästan tio år......är det möjligt eller är jag bara glömsk? Ja, ja, imorgon tar jag sovmorgon och gubben genrepar i stallet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Ovido - Quiz & Flashcards