ar-tanten

Alla inlägg den 27 maj 2017

Av C E - 27 maj 2017 05:20

Jag visste det redan innan vi kom till paddocken.....väderet. Mulet, lite svalare och lite blåst är lika med pigg häst. Det blev mycket trav med stora serpentiner och stora volter, på ett speciellt ställe blev han busig varje gång, pep och samlade sig inför .... Ja, det vet jag inte riktigt eftersom han inte fick lov till det (busa får han göra i hagen, inte med gamla mamma på) men jag gissar på galopp med bakbenen i luften och eventuella bocksprång och det gissar jag på för att det är det gör när han är busig. Men  han vet att jag är lite ömtåligare, så när jag harklar mig avbryter han busförsöken och det är jag tacksam för. Fick till ett bra pass ändå tycker jag. Han känns starkare och fällde inte in huvudet någonting, vilket är vad han gör när vi travar längre och han inte orkar riktigt. Det kanske finns hopp liksom.

 

På kvällen kollade vi på Dawn of the Dead. Såklart det är zoombies, en av favoriterna faktiskt så den har vi sett några gånger nu. Det finns i och för sig två med samma titel. En från 1978 och en från 2004, ska ni se någon så se den senare, den första var inget vidare om man nu inte gillar 70-talsfilmer med gammaldags zoombier som hasar sig fram med armarna utsträckta framför sig. Den senare har något som vi kallar för "springzoombies", där gäller det att vara snabb och snabbtänkt för tänk ett gäng springzoombies komma.....

Ovido - Quiz & Flashcards