ar-tanten

Direktlänk till inlägg 28 juni 2017

Twilight zone

Av C E - 28 juni 2017 02:48

Jag antar att en del skulle säga att jag uppträdde olämpligt, och det får man visst tycka om man vill. Men hur absurt är det på en skala, att jag sitter på en begravningsbyrå och diskuterar kistor, och hur är det möjligt att den billigaste kistan kostar 5000:- Varför? Mikke vill bli bränd och spriden för vinden, ingen kommer någonsin ens se kistan, som ändå bara ska eldas upp. Jag förstår inte, finns det inga kartonger man kan använda? Man vill väl ha det bästa, den vackraste kistan, flådiga annonser i tidningen, supervackra blommor och en sån begravning går väl lös på 40 000:- Man vill ju inte känna sig snål eller något, så jag är väldigt glad att Mikke och jag faktiskt har pratat om hur vi vill ha det, det är nog bra att göra det så att man som efterlevande kan veta att det var så här han ville ha det, hade det funnits en kartong då hade han velat ha den. Jag vet! När min pappa dog för två år sedan började vi prata om det, vi har pratat många gånger och jag känner min man. Vi är inte ens med i kyrkan.


Så där satt vi på begravningsbyrån, jag ville veta exakt vad saker kostade och när transporten mellan hit och dit skulle kosta typ 3500:- erbjöd jag mig att köra honom själv gratis, sa att jag verkligen hoppades att han fick åka limousin för det priset, och det var det tydligen också. Allting blev så absurt, jag vek mig av skratt, inte bara en gång utan i princip hela besöket. Och jag kan garantera, att om Mikke hade varit där, hade han skrattat med mig. Vi kanske har någon alldeles speciell sorts sjuk humor, inte vet jag, men vi var samma och jag tänker fan inte skämmas för att jag skrattar även om det inte var något glädjeskratt, utan något annat. Man kan skratta av förtvivlan också, allt som byggs på inom en måste komma ut på något sätt. Tårar. Skratt.


 

Bilden tillhör Mathias/Villfarelser

 
 
Ingen bild

Mette

28 juni 2017 07:41

Jag lider med dig och tycker allt är ofattbart.
Detta kanske inte är någon tröst men kanske en hjälp på vägen.
Tyvärr så kommer mina barn förlora sin pappa i cancer och han har fixat allt själv inför sin begravning. Men han får hjälp av soc. Får du Det? För tydligen går dom in och tar en viss procent av kostnaden. Har du kollat med dom? Jag hoppas innerligt att ni får en fin begravning men som inte kostar skjortan. Tycker det är hemskt att det ska va sådana priser för att få begrava sin kära familjemedlem.
All styrka till dig som måste göra detta.

 
Diana

Diana

28 juni 2017 16:07

Jag håller med dig till fullo. Jag tänkte precis likadant när min pappa skulle begravas. Borde det inte finnas typ ett budgetalternativ? Pappa hade blivit jättearg om jag valt något flottare, han blev dessutom begravd i de kläder han tyckte bäst om - sin joggingdress!

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Ovido - Quiz & Flashcards