ar-tanten

Alla inlägg den 3 juli 2017

Av C E - 3 juli 2017 05:10

I sakta mak går jag runt i huset och plockar, lyfter ut en bok ur hyllan, säger den mig inget hamnar den i slänghögen. Ärligt talat så är det bara King-böcker som blir kvar förutom nått lexikon. Jag rensar alltså, min kära faster är orolig att jag rensar för mycket, men det som åker nu är i det mesta skräp och sånt som borde åkt för länge sedan. Kläder ingen använt på år, en kaffebryggare som inte fungerar...


I en låda jag öppnade hittade jag teckningar på huvudfotingar, gjorda av mina barn.... de är 18 och 17 nu, så det är dags. Jag har en låda med minnesgrejor efter Mikke som barnen får sen, hans smycken, bajen-medlemskort, hans cd-skivor som han spelat in med sitt band, även om han var helt ensam i bandet, sånt.


Jag planerar att ha det så sparsmakat som möjligt sen så att det blir lätt för barnen att rensa efter mig, funderar till och med att göra min egen minneslåda, ha alla papper i ordning i en pärm och minneslådan under sängen. Resten kan slängas.


Obduktionen är ju klar, men visade ingen solsklar dödsorsak så nu väntar vi på provsvaren, vilket kan ta tio veckor.


Igår var första gången jag orkade titta hästarna i ögonen, jag har ju kratsat och gått igenom dom (ren skötsel) men igår tog jag kontakt. Kliade Petter bakom öronen, han lade huvudet i min famn och lät mig pussa honom överallt och Petter är ingen gosig häst., tror aldrig jag  har pussat hans ansikte sådär. När jag hade kliat klart slickade han mig i ansiktet.


   

Skapa flashcards