ar-tanten

Direktlänk till inlägg 6 juli 2017

Framåt

Av C E - 6 juli 2017 05:20

Ibland, speciellt senaste tiden, har jag undrat om jag är en iskall jävel. Ni fattar, det är flera dagar sedan jag grät, jag drömmer inte om honom (jag väntar fortfarande på det) men å andra sidan sover jag ju knappt och har inte drömt om något. Jag vet att det är kroppens försvar, men det är ändå lite underligt på något sätt. Om man tänker tanken, att ens man dör, så har man ju en slags reaktion i tankarna också, de flesta tänker nog att man bryter ihop. Första och andra dagen bröt jag ihop, men sen.... fan, jag har ju barn att tänka på. Jag kan inte sitta och gråta i ett hörn. Jag måste planera våran framtid, lösa problem, fixa. Jag känner mig fortfarande stark och focuserar framåt. Bakåt kan jag alltid plocka fram senare, minnena finns ju kvar för alltid (om man inte blir senil då, men senila brukar ju minnas det förgågna bättre så....) Jag är väldigt krass nu. Så här ser det ut, då måste jag göra så här. Det finns liksom inget annat. Det måste ju gå. Jag känner mig inte ens jätteledsen över att flytta från gården, surt är det, men det är som det är, bara att gilla läget. Det är ju ingen vits att sörja en flytt. Jag tänker att det ska bli bättre. Ja, vi kommer ju inte att bo lika fint och stort, men om jag har hästarna uppstallade kommer jag få mer hjälp med bönan.... tanken på att rida henne känns närmare med den här vändningen. Hästarna är det viktigaste i mitt liv, bortsett från barnen, så jag kommer att göra allt för att ha dom kvar, samtidigt som jag är medveten om att ekonomin kanske inte tilllåter två. Men jag försöker.

   

 
 
Ingen bild

.

6 juli 2017 08:34

Du är fantastisk!

C E

7 juli 2017 05:15

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Skapa flashcards