ar-tanten

Alla inlägg den 9 juli 2017

Av C E - 9 juli 2017 05:28

Jag går ju runt på gården och SER, fotar och liksom försöker uppleva det jag ser, som när man är på museum. Jag står en bit ifrån, vickar lite på huvudet, backar några steg, upprepar, byter vinkel, är det en annan upplevelse från det här hållet, blir upplevelsen annorlunda i solen, skuggan?


En annan grej som blivit tydlig är ansvaret. När jag ska köra bil nu, känner jag mig lite nervös, inte så att det gör något, men lite. Allt hänger på mig nu, det är jag som ska fixa allt, jag kan inte luta mig mot Mikke längre. Jag tänker att jag måste vara lite försiktigare, för om det händer mig något har mina barn ingen. Nu menar jag inte att jag ska sluta köra bil, eller sluta rida, eller sluta leva. Jag vill bara förmedla känslan av ansvar som är ny, är man två delar man ju på det. Antar att känslan lägger sig så småningom, men nu är den ny och stor.

                         

Skapa flashcards