ar-tanten

Alla inlägg den 17 september 2017

Av C E - 17 september 2017 06:15

Askspridningen gick helt i Mikkes anda, tror han hade varit nöjd. Vi gick upp i skogen, min dotter gick först med Hammarbyflaggan. Hundarna var så klart med också. Cermonin inleddes med en tyst minut och sen spelade vi upp Kentas "Just idag är jag stark". Sen turades alla om att sprida askan. Sen lyssnade vi på sången igen, grät och stirrade ner i mossan, där växte smultron. Blommor placerades ut, av mig fick han 21 eldfärgade rosor, en för varje år vi var gifta, sen en varson solros från mig och barnen.


Vi åkte ut till olycksplatsen, där syskonen lade blommor, något märkligt hände.....Bebis gick ner och ställde sig och stirrade på platsen där han låg, och började morra, hon gick en kort sväng och kom tillbaka dit och morrade lite till. Sen kom en ensam trollslända och flög lågt längs diket.


Dagen avslutades med gemensam middag. Min dotter och jag åt pizza, pizzafredagarna var heliga för Mikke....

 

Ovido - Quiz & Flashcards