ar-tanten

Alla inlägg den 7 november 2017

Av C E - 7 november 2017 06:25

En hal ishinna på marken och lite blåst....men ut red vi. Tog det väldigt försiktigt i början även fast han är broddad, det är ju lite otäckt med blankis. Han var väldigt fin och lyhörd, lugn avslappnad trav på lång tygel. Sista tiden har han haft väldigt bråttom och legat på, men igår var han med mig hela passet och jag var väldigt nöjd med det. Jag vill ju ha en avlappnad häst. Men Petter är Petter och jag älskar honom på vilket humör han än är, igår lite mer haha. Många tror att han är en Nordsvensk travare, det är han inte. Jag har till och med haft en veterinär som letat frysmärkning på honom.... Men han är en väldigt välstammad Welsh Cob. Inte för att det spelar någon som helst roll vilken ras han är, han är min Petter bara.


Bönan fick träna lite skolor i ridhuset, sen kom det in en annan häst i ridhuset och så var focuset borta, så det måste vi träna på..... att andra hästar är i närheten.

 

Ovido - Quiz & Flashcards