ar-tanten

Alla inlägg den 8 november 2017

Av C E - 8 november 2017 06:25

Uteritt igår igen. I en av uppförsbackarna hörde vi plötsligt en motorsåg gå igång, den var nära. Något träd vill man ju inte gärna ha i huvudet, så vi vände. OMG! Har man en sån häst som Petter så får man vara beredd på konsekvenserna av ett sådant agerande. Hör han något (en motorsåg till exempel) och matte vänder.....ja då har man bekräftat för honom att det är något livsfarligt därborta och då kan det gå undan. Nu för tiden lyssnar han rätt bra ändå, så kort trav men väldgt på, till skillnad från när han var yngre då det blev allt möjligt och väldigt fort. SötPetter som räddar oss från faror. Han var rätt nöjd när vi kom hem.


Bönan fick gå in i ridhuset och träna på att följa mig, att bogarna följer mig rättare sagt, hade inspirationstittat på Youtube och alltid får man något tips. Hon följer mig rätt bra så länge jag inte går för långt bort (det där med positionen igen). Ja, ja.


Har gått ner lite till i vikt.... så här lite har jag inte vägt sedan jag var 40, och senaste veckan har jag ätit fikabröd jag vet inte hur många gånger så någon bantning är det inte tal om.


Min prinsesshäst ska få tidiga julklappar....om säljaren är ärlig och skickar det förståss, det hoppas jag.

  Fatta vad fin hon kommer att bli. Tyvärr är det så att hon behöver svanskappa, helt omöjlig rygg (och mage) har hon.... Det är träns, svanskappa och en brösta. Och ett bra pris...

Presentation


Uppnått tantålder, håller på med Kraftskapande Ridkonst på mina tre hästar, Petter, Artur & Trigger

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards