ar-tanten

Direktlänk till inlägg 18 november 2017

Vaken

Av C E - 18 november 2017 06:10

Igår red jag ut med ett annat ekipage än det vanliga. Gjorde iordning Petter som vanligt och hoppade upp, gick åt sidan så att den andra ryttaren skulle kunna hoppa upp, och bad Petter gå. Men nähäru, vem är det där? Det där är inte vårt vanliga sällskap! Petter tänkte inte gå först, för han ville kolla in den "nya" hästen ordentligt. Så vi gick bakom då, så han fick titta ordentligt. Fint pass i övrigt, lugnt och fint.


Bönan blev riden i ridhuset, lite sprattel innan Alicia hoppade upp. Kan säga att bönan är väldigt akrobatisk och rörlig haha. När Alicia hade satt sig upp skötte hon sig dock ypperligt. Duktig duktig. Blir nog bra det här.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Skapa flashcards