ar-tanten

Direktlänk till inlägg 15 december 2017

Så trött

Av C E - 15 december 2017 06:02

Det går ju lite upp och ner...hur trött man är på en skala, men trött är jag alltid. De senaste dagarna har varit rätt motiga... har fått tvinga mig iväg, nästan tänkt ställa in ridning och bara stanna hemma och sova. Jag är rätt generös med vilor för hästarna och brukar låta dom vila en vecka var åttonde vecka, det är snart dags för det igen. Oj, vad jag ska sova då.


Men när man tvingar sig iväg och hasar omkring i stallgången, tar fram sadel och träns, så vaknar man till på något sätt lite tillfälligt. Och när man sitter upp är ju allt som det ska (ungefär). När man hoppar av är man nöjd att man tvingade sig och oj vad jag älskar mina hästar... men när man ligger där i sängen eller i soffan och klockan närmar sig.... då får man ha lite (eller rätt mycket) envishet för att ta sig iväg.

 

 
 
Johanna

Johanna

15 december 2017 08:34

Ja visst är det så, det kan vara hur motigt som helst men när man väl är där, i stallet så glömmer kroppen och knoppen bort hur trött den är.

http://yllfilt.blogg.se

C E

16 december 2017 06:18

Ja, vad skulle jag göra utan hästarna... mitt skyddsnät

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Skapa flashcards