ar-tanten

Alla inlägg den 10 maj 2018

Av C E - 10 maj 2018 06:00

Nu var det ett tag sedan sist. I helgen var jag till Sundsvall och tittade på när Birgitta Järnåker hade kurs, det var min första. Både kurs och Birgitta. Det blir fler gånger, redan nästa månad ska jag iväg igen. Jättekul att se så olika hästar, och att lyssna på Birgitta som berättade om varje häst, och förklarade övningarna jättebra. Ska åka några gånger utan häst för att kunna focusera ordentligt, så får vi se....


Sist jag red ut hade Petter stått tre dagar och ändå kändes det rätt att ta tre galoppfattningar, kände mig inte ens nervös. Bara det!


Igår blev det en kort skrittur innan vi red runt några varv i paddocken. Någon träningspass var det inte tal om. Det var första gången i år och mycket att titta på, speciellt hästarna som sprang i hagen. Men nemas problemas i övrigt. Bästa Petter liksom.

 

Ovido - Quiz & Flashcards