ar-tanten

Alla inlägg den 17 maj 2018

Av C E - 17 maj 2018 05:53

Men åh vilket väder vi har haft, för några veckor sedan var det så mycket snö att jag trodde det skulle dröja till midsommar innan det blev grönt, men när väl solen och värmen kom gick det fort. Igår kunde Petter beta lite efter ridturen, det har vi sett fram mot länge. Jag plockar ju lite gräs till honom där jag bor eftersom det har kommit väldigt lite gräs vid stallet.


Igår satte jag på den akademiska sadeln... med en liten baktanke... Jag har ju inte vågat galoppera med den än, man måste ha mycket mer egen balans i en sådan sadel. Igår var det i alla fall dags, och det var såklart inga problem. Jag känner mig själv och lyssnar på mig själv, vilket är viktigt för mig. Jag utmanar mig när det känns rätt att göra det, inte förr. Det ska kännas tryggt och bra, och det gjorde det igår. Han tar väldigt fina fattningar (oftast) nu, från den korta traven. Så duktig! Fina fina Petter!

 

(ett år gammal bild)

Skapa flashcards