ar-tanten

Direktlänk till inlägg 2 juli 2018

Vila

Av C E - 2 juli 2018 17:52

Nu har jag haft Artur själv i några veckor och jävlar vad han glänser. Han har varit så duktig så han får semester en vecka tidigare än planerat. Vi har liksom gjort allt jag ville och lite mer. Han focuserar verkligen på mig och man ryser över känslan av att han vill dansa. Vi har testat lite från marken också, bara grunder som att  han följer och avstånd, det jobbar vi vidare på i höst.


Petter tycker ju inte om värme så det är halvfart där i en vecka till, sen får även han lite semester. Han är en guldgosse när han jobbar och lite huvudbry när han inte gör det. Men nu är det varmt och sommar.....

 

 
 
Johanna

Johanna

17 juli 2018 19:21

Har inte följt din blogg så länge, vem är Arthur? Din andra häst? Vad hände med bönan?

http://yllefilt.blogg.se

C E

8 augusti 2018 20:35

Artur är en welsh av cobtyp som är utlånad, men nu står jag på samma stall som honom, och rider honom flera gånger i veckan. Han är en c-ponny (tur man är liten). Bönan är i himlen nu....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Presentation


Uppnått tantålder, håller på med Kraftskapande Ridkonst på mina tre hästar, Petter, Artur & Trigger

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards