ar-tanten

Direktlänk till inlägg 6 september 2018

Mina perioder

Av C E - 6 september 2018 08:10

Ibland blir jag lite manisk över något, jag kan se ett mönster i det nu. Jag blir intresserad av något, går all in i något år eller två, för att aldrig mer göra det igen. Jag har gått kurs i tenntrådsbroderi och gjorde halsband och armband jämt, sydde till och med några väskor. Jag har stickat tröjor, säkert 15 stycken, som bara ligger och ser vackra ut. Ett år gjorde jag chokladpraliner, testade olika fyllningar, beställde pralinformar. Hade hela kylen full med praliner som jag sen fick slänga när dom var för gamla för att äta. Innan barnen föddes gjorde jag likör. Hade säkert 40 liter likör hemma, har faktiskt fortarande kvar några flaskor. Ett tag gjorde jag pannband till Petter. Beställde bling från USA och satt och pillade med pincett. Jag har torkat örter, sytt schabrak, kläder och gjort vin.... som grannen drack upp. I år är det svamp för hela slanten. Jag kan inte bara göra lite, måste vara massor. Ska jag göra en sockerkaka kan jag inte göra en, utan fyller hela frysen. Japp, sån är jag. 

         

Detta är hundtröjor

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Skapa flashcards