ar-tanten

Alla inlägg den 12 oktober 2018

Av C E - 12 oktober 2018 17:19

Brittsommaren sköljer över oss, när den är över hotar dom med att vintern kommer. Idag red jag ut med min kompis. Vi rider runt berget, på en smal stig med brant kant på ena sidan och oländig terräng på andra sidan. Det gäller att hålla tungan rätt i munnen om man får möte. Än så länge har det gått bra. Solen sken och dom röda och gula löven glänste. Petter glänste också såkart, han blev piggare och piggare ju längre vi red. Han tycker det är jättekul att trava på den där smala stigen som går i kringelkrokar. En liten galopp blev det också. Sen var vi rätt nöjda. Fick massor av energi av den turen.


På eftermiddagen skulle Darcey ridas, men inte av mig, utan av en duktig hopptjej då hoppning stod på schemat. Jätte-jätte-duktig var dom. Klart hindren är små nu, man behöver inte hoppa högt för att vara duktig. När jag ledde tillbaka henne till hagen stod Petter i sin hage och verkligen blängde efter oss, som om han tänkte... "men mamma, vad gör du? Vem är det där?" I går tog jag in Darcey före Petter och då gnäggade han upprört. Får pussa lite extra på honom, för ingen kan ju ta hans plats liksom. Petter the one and only


   



Skapa flashcards