ar-tanten

Direktlänk till inlägg 15 januari 2019

Lite mysko

Av C E - 15 januari 2019 18:44

Två dagar efter Bebis åkte, började Humlan vilja busa, inget jag har märkt att dom har gjort dom senaste åren men jaja. Åkte iväg och köpte en hundleksak (boll), hon älskade den dom 15 minutrarna den höll, sen sprang hon runt med resterna av den, ville att jag skulle kasta. I flera dagar letade jag tennisbollar (längre hållbarhet) utan att lyckas, tänkte att jag måste ju skaffa en tennisboll. Sedan härom dagen när jag låg och vilade hörde jag hur Humlan var riktigt arg på badkaret (!). Jag var ju tvungen att kliva upp och titta vad hon höll på med, uppenbart var att hon ville ha något under badkaret, så jag stack in handen och ut kommer....... en tennisboll. Va? Det är ju bara att tacka och ta emot liksom, tack tack!


Igår pratade jag med min mamma, som frågade om det inte var någon seans snart. Inte som jag vet, svarade jag. Sen när jag hälsade på min son idag frågade han samma fråga. Hm. Kollade upp hemsidan hos dom som brukar anordna seanserna här, och jorå, några få biljetter kvar. Ringde på stört och fick en. Får se vad som händer i Mars då den är. 


Sen är vi ju lyckligt lottade i vår familj vad gäller hår. Jag hittade Shirley Temple-lockar i mitt hår, och i min sons.

   

 
 
Diana

Diana

15 januari 2019 19:12

Åh, vad Mikke var snäll som fixade boll åt Humlan... Spännande med seans!

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

C E

19 januari 2019 16:26

Precis, en gåva från himlen

 
Diana

Diana

19 januari 2019 22:32

Dom gåvorna är värda mest av alla...

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

C E

23 januari 2019 15:35

Instämmer verkligen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Skapa flashcards