ar-tanten

Alla inlägg under april 2019

Av C E - 29 april 2019 07:51

Är väldigt nöjd (och stolt) över vår utveckling. Nu syns det att det har hänt lite på sådär 5 år, som det är mellan bilderna. Mycket kvar som alltid, men man måste också stanna och njuta av dagen.

   

tidiga bilder här ovan. Nedan, bilder från igår.... inte knivskarpaste men det syns ändå

    Ha en riktigt bra dag och se på din häst med beundran, uppmärksamma minsta framsteg och gläds åt dom.

Av C E - 21 april 2019 07:47

Det går bra med hästarna, vi tränar på och kommer sakta vidare. Igår hade jag mitt bästa pass någonsin på Darcey. Petter är ju alltid typ bäst och lilla Artur som alltid vill.


Sover middag jag gör jag ju varje dag, ibland drömmer jag och ibland inte. Igår drömde jag en mardröm, och vad drömmer då hästfolk när dom har mardrömmar? Allt hö var slut! Allt! Fanns inget kvar någonstans. Tänk er. Skönt att vakna faktiskt.


Glad påsk!


 

Av C E - 7 april 2019 12:41

Jag har varit på äventyr. 


Målet var Gotlands Ridakademi där jag skulle vara en vecka, nörda sitsen. Jag åkte med min kompis Margita som tog med sig sitt vackra svarta Lusitanosto. Eftersom vi hade häst med oss, mellanlandade vi i Rotbrunna (Enköping) för att pållen skulle få vila och sträcka på benen i ett dygn.


Anläggningen var väldigt trevlig. Ridhus med cafeteria och liten lägenhet (där vi sov), vilket var perfekt. Gick man ut genom ena dörren var man på stallplanen, gick man ut genom den andra var man i stallet. Hagarna utanför dörren. En gul Lusitano gick i hagen utanför, och två till gula en bit bort. Det var nära att jag hade snattat med mig en. 

                   

Frukostkaffet intogs med utsikt på hagarna och uteboxarna. Mycket kul "leksaker" fanns det där. Bana för bågskytte till häst. WE-hinder, garrochapinnar.


Vi hade vänligheten att bli tillfrågade om vi ville hänga med ut på en uteritt. Självklart. Jag red en brun Lusitanoherre och framför mig hade jag två gula och en skimmel.

 

Så nu kan jag skryta med att jag har galopperat en okänd häst i okänd natur, jag börjar bli en riktig tuffing haha.


Sen åkte vi vidare mot Gotland.

                               

Härligt med vår tyckte vi, även om det blåste rätt bra emellanåt. Jag red två bruna Lusitanos, Flamenco och Viviana som båda stal mitt hjärta. Bäst var det den dagen jag tydligen var riktigt duktig och båda två hummgnäggade när jag var klar.

         

Och eftersom det var som semester passade vi på att äta gott också

   

Var på en kul restaurang i Visby som serverade Kinesisk tapas. Revbenen var gudomliga. På bilden popcornglass och en äppelpajdrink.


Flög hem då Margita ska stanna lite längre

 

Småjobbigt att komma hem till snön. Åkte för att hämta hem Humlan. Flera dm snömodd och oplogat, kunde köra 40 km/h, inte jättekul.

 

Men nu är vi samlade igen och snart ska jag öva min sits på mina hästar. Blir spännande.

Ovido - Quiz & Flashcards