ar-tanten

Alla inlägg under augusti 2019

Av C E - 27 augusti 2019 07:38

Sommaren har varit en skön sån, rätt lugnt med oftast bra väder. Har ridit ut mycket, kommit iordning i lägenheten, ätit lite för gott.


Darcey har gått på bete och bara vilat och ätit gräs.

   

När hon kom tillbaka blev det lösdriften och återförening med gamla kompisar.

     

Sommaren avslutades med ridläger hemma hos Yvonne. Vi kom dit på fredagen och åkte hem på söndagen. För första gången tog jag med mig min bärsärk Petter. Mycket eftersom det skulle vara flera dagar i rad så att han fick en chans att landa, och också för att det var bra förutsättningar för honom. På fredagen var det uteritt. Petter är ju en perfekt uterittshäst, vi red förbi 30-talet ystra kalvar vilket inte var några som helst problem.

 

Sen red vi upp i skogen och såg solen gå ner. Till middag, pizza och vin.

     

När jag bokade oss sa jag att jag skulle ta med honom och att han bara skulle få vara där. Sen sa jag att jag kanske skulle leda honom på ridbanan när dom andra hade ridit, sen sa jag att jag kanske skulle leda honom på lektion och att Yvonne kunde få rida. Det slutade med att jag red första passet, galopperade andra passet. Och vet ni? Han skötte sig kalasbra, en riktig stjärna faktiskt. Artur är alltid typ sitt bästa jag, fick bra hemläxor att öva på inför nästa gång. 

             

Arturs nya bett, som han stormtrivs i, och så är det ju supertjusigt. Tillverkat av Beckers häst&smide.

Ovido - Quiz & Flashcards