ar-tanten

Alla inlägg under november 2020

Av C E - 28 november 2020 18:56

Äntligen är den klar.... pojkarnas krypin, med nyfluffad halm som ser frestande ut även för en människa. Dom sover ju inne men möjligheten att gå in om det regnar, blåser, är gassande sol eller knottinvasion är guld. Och sen om dom vill sova ute så får dom naturligtvis det, speciellt vår, sommar och höst. Behöver jag säga att jag är supernöjd. Pojkarna instämmer och hälsar att halmen var väldigt skön att ta en tupplur i. 

     

Av C E - 22 november 2020 15:06

När vi flyttade hit ingick 2 katter i köpet. Trodde aldrig att det skulle bli några problem då min katt Malin har fått nya kompisar flera gånger utan stök. Men skillnaden den här gången är ju att alla katterna ansåg sig bo här, utan att känna varandra. Dom nya katterna ville till en början inte komma in alls (förståeligt), men när kylan kom bestämde dom sig för att göra det ändå. Vilket stök det har varit, och fortfarande är.... Vi har sprutat feronomer, delat upp huset i olika delar för att katterna inte ska behöva mötas så ofta. Hoppas dom blir polare till slut.

  

Lilla Saga

 

Stora tuffa Viggo


På träningarna ligger focus på att få Petter att landa, mycket att titta på. Första delen av passet stannar vi ofta och spanar ut över nejden, det måste han få göra om vi överhuvudtaget ska kunna göra något vettigt sen. Sen försöker jag få över honom till min planhalva. Det går sakta framåt, och när han kommer till ro, arbetar han som en kung. Artur har det lättare för sig och där fortsätter vi att stärka honom. Focus nu ligger på vänster bak, vilket blev väldigt tydligt när bästa Yvonne Odsberg var här igår.


Har funderat länge på en Pixio och nu gjorde jag slag i saken (mamma börjar tycka det är kallt att stå ute och filma mina lektioner). En Pixio är en robot på stativ. Man fäster en smartphone eller videokamera ovanpå, sätter på sig ett armband och den följer dig, zoomar in och spelar in. Man kan alltså se och höra lektionen efteråt (guld). Några månaders väntetid tror jag det är men sen så.....

Av C E - 6 november 2020 08:02

Jag red ju för Ewa härom dagen (igår var en migrändag). Red världens bästa Artur, vi gjorde en flexibilitetsövning där vi tränade skolor och var noga med att böjningen inte blev för stor Vi började med öppna, baklängesvolt, sluta, öppna, bakängesvolt. Upprepa. Kvalitet framför kvantitet. Ska fortsätta den övningen idag på båda pojkarna.


 


Snart dags för julbak så jag har alla recept framme, så betar jag av när jag orkar.

Av C E - 3 november 2020 07:11

Tack och lov för att det inte regnar idag. Har lektion för Ewa och därefter kommer hovslagaren, sätter på brodden nu, lite sent för att vara mig med vi har ju haft tur med väderet förutom några dagar då det inte gick att rida. 

 

Av C E - 2 november 2020 07:49

Regnperioden är här. Massor av regn och blåst, nedräkningen till våren har börjat.... Ska rida tidigt idag, innan ösregnet kommer.


Övervåningen som stått orörd sedan 50-talet ska så småningom renoveras. På bilderna är pardörrar och tapeter i salen, förmodligen original från 1800-talet. Mycket vackra med dom håller på att ramla ned så tyvärr måste dom bytas ut (tapeten då). Ska försöka ändra så lite som möjligt och lovar att ta ordentliga före och efterbilder.

   

Tapeten lyser i solen

Ovido - Quiz & Flashcards