ar-tanten

Alla inlägg under februari 2020

Av C E - 29 februari 2020 10:09

Eller egentligen är det imorgon, och egentligen har hon ju alltid varit det men nu är kontraktet uppsagt. Ska bli jättespännande att jobba med henne varje dag. Hon är den svåraste häst jag ridit (vilket inte säger jättemycket) men också den snällaste raraste. Så..... är det någon som känner till någon lämplig gård kan ni ju hojta till :)

         

Artur kämpar på och har blivit riktigt fin, vi tränar på enhandsfattning, mest i början på passet, knepigt tycker jag, och lite kul när det går bra.


Petter, min Petter, vi hade verkligen tagit ett steg vidare, eller två tre, men sen stod han där med fång, mitt i vintern. Jag fattade verkligen ingenting. Inget gräs, ingen övervikt, och minst åtta år sedan sist. Veterinären misstänker PPID (cushing) och ett sådant prov ska tas i maj. Nu är det boxvila som gäller. Han är snart utfasad på medicin och mår fortsatt bra, tar boxvilan med ro och ser fram mot måltiderna och kliet bakom öronen. Tyvärr är det stenhårt ute så det blir nog längre boxvila än normalt. Jag hoppas bara att han blir återställd.

   

Ovido - Quiz & Flashcards