ar-tanten

Alla inlägg under juni 2020

Av C E - 12 juni 2020 05:56

Varför skjuta upp sådant man vill göra till en annan dag? Nej, gör det idag! Vänta inte, imorgon kan det vara försent.


Roligt just nu är sadelkammaren.....nördnivå haha. Har beställt sadelhängare och tränshängare, det kommer att bli så fint.

   

Idag skiner solen och hästtandläkaren kommer till stallet, Petter ska få sin bete fixad och Arturs tänder kollas så inget tok har hänt sedan sist. Jag är noga med att kolla tänderna. Petter saknar ju en tand och måste kollas två gånger om år. Annars är det en gång per år som gäller. 

Ha en fin dag!

Av C E - 11 juni 2020 06:07

I September flyttar morsan och jag till Grimnäs. När Mikke dog flyttade jag ju från en gård, rakt in i en lägenhet, för att landa. Det har tagit snart tre år att göra det, men sista tiden har jag längtat så efter att kunna se hästarna genom köksfönstret, att öppna dörren och vara ute i naturen. 


Vi har kollat runt en del, men nu har vi hittat den. Sjukt spännande!

       

Utsikten är grymt vacker och berget ni ser.....på andra sidan det berget ligger ju Ösjö, där vi bodde tidigare. Får nypa mig själv i armen. På andra sidan vägen, som närmsta granne, bor Darcey så jag får pussa stormule varje dag.

Ovido - Quiz & Flashcards