ar-tanten

Alla inlägg den 8 september 2017

Av C E - 8 september 2017 06:04

Härom dagen när jag skulle ta in hästarna, såg jag inte Petter. Alla som har häst vet att man får en klump i magen, är han sjuk? Har han rymt? Bönan stod ju där.... Jag ropade hans namn, och då kom han springande i full fart. Mammahjärtat svällde över. Dom är alltid så glada när jag kommer.... då är jag också glad.


Igår red jag ut på Petter, bönan fick sadel på och jobba lite i paddocken. Ställde mig på pallen bredvid henne och vickade på sadeln, klappade henne på manken och rumpan, snart dags att börja hänga lite i sadeln igen.


Idag ska det tydligen regna  hela dagen....


Annars......fortsatt trött, och ligger i sängen all tid jag inte är i stallet eller går ut med hundarna. Tvättat för första gången i tvättstugan här, det var länge sedan jag var in i en sån tvättstuga, det är något speciellt med dom, allt fastskruvat i golvet och väldigt opersonligt.


 

Ovido - Quiz & Flashcards