ar-tanten

Alla inlägg den 9 september 2018

Av C E - 9 september 2018 09:44

Igår åkte jag och Artur till Kovland för att vara med på kurs för Ewa Schaeder. Vi skulle samåka med ett annat ekipage och Artur var lite tveksam till att åka bredvid en annan häst, för det har han inte gjort tidigare då jag har ett släp för bara en häst. Men den andra hästen var vänlig och lät honom nosa och gnugga sig mot ben och rumpa, och sen var det inga problem. Båda åkte bra och var vänner efteråt. 


Det var upplagt så att två ekipage var i paddocken samtidigt, ett som hade lektion och ett som väntade/var sällskap. Det var skönt, för Artur behövde gå av sig lite innan, kolla sig omkring och landa lite. Vi började vårt pass med att göra en övning avsuttet. Sen fick jag göra den uppsuttet. Artur var en liten pärla och samarbetade fullt ut, kunde inte vara mer nöjd, både med mig själv och med Artur. Det här ska vi göra om!


Så här lycklig var jag!

 

Ovido - Quiz & Flashcards