ar-tanten

Alla inlägg den 4 juli 2021

Av C E - 4 juli 2021 07:04

Räzerräkan är Kung! Kung Artur minsann.


Yvonne kom ju igår, vi började med Trigger, fick låna Yvonnes sadel. Jag är inte riktigt överens med min som passar honom, så är det någon som har en K2S1 med flexbom som ligger och dräller, hojta till. 


Trigger och jag lär ju fortfarande att känna varandra. Vår övning var snett igenom med micropiruetter innan hörnen, måste komma ihåg att inte sitta riktigt så stilla på honom som jag vanligtvis gör, för då stannar han lite upp. Han var superduktig och man ser en liten rar blinkande stjärna där.

 

Artur tränade på piruetter, omformning OCH så gjorde vi våra första piaffsteg, två hela! Lilla starka A-ponni-kungen Artur. Dagen var perfekt (förutom bromsen) med bra väder, trevliga människor, fina duktiga hästar och hela jag var i välbehag. Må gott!

Ovido - Quiz & Flashcards