ar-tanten

Alla inlägg den 15 november 2018

Av C E - 15 november 2018 15:40

Nu galopperar jag typ varje gång jag är i ridhuset, men än så länge bara i hans lätta varv och i sadeln med knästöd. Tänker att han någon gång kommer att sluta studsa/vara toklycklig, och då kan jag rida i skolsadeln. Han känns väldigt glad och småbusig när han vet att galoppen närmar sig. Känner mig lycklig och belåten över att ha fått tummen ur. Än så länge låter jag honom löpa för att få in styrken och rörelsen i kroppen. Ser fram mot när vi kan jobba i galoppen, vilket varit mitt mål i ungefär 7 år.


Mikke har fått sällskap på sitt partymoln, nu har han sin mamma med sig. Hoppas att dom delar på en flaska vin. 


Bebis har inte mått så bra på sistonde, ett veterinärbesök bekräftade problem med levern, alla leverproverna var på rött. Förmodligen är det cushing. Hon får nu medicin som hjälper henne. Hur länge återstår att se, men jag vet att Mikke tar emot henne med öppna armar.

 

Ovido - Quiz & Flashcards