ar-tanten

Alla inlägg den 20 november 2018

Av C E - 20 november 2018 11:57

Frosten har nypit tag i oss,  hagarna är inte längre leriga.... men dom är ojämna. Jag brukar frysa som mest i början på vintern innan jag vant mig vid minusgraderna. Har lika mycket kläder på mig i -3 som i -30.


Idag har jag gjort en av mina favoritövningar, Petter var klockren, även om  han var väldigt taggad och pep flera gånger. I övningen ingår halter, öppnor som blir en diagonalsluta. Går att rida i oändlighet med olika variationer. Sen galopperade vi. Idag var det lite skak i benen efteråt då han var väldigt taggad och nästan hoppade jämfota. Men nu gör jag det  i alla fall. Försöker peppa mig till att ta galopp även åt det svåra hållet i veckan. Vi får se. Vilket som.... vi är på G, jag och min vackra pojke.

 

Ovido - Quiz & Flashcards