ar-tanten

Direktlänk till inlägg 22 november 2020

Pixio

Av C E - 22 november 2020 15:06

När vi flyttade hit ingick 2 katter i köpet. Trodde aldrig att det skulle bli några problem då min katt Malin har fått nya kompisar flera gånger utan stök. Men skillnaden den här gången är ju att alla katterna ansåg sig bo här, utan att känna varandra. Dom nya katterna ville till en början inte komma in alls (förståeligt), men när kylan kom bestämde dom sig för att göra det ändå. Vilket stök det har varit, och fortfarande är.... Vi har sprutat feronomer, delat upp huset i olika delar för att katterna inte ska behöva mötas så ofta. Hoppas dom blir polare till slut.

  

Lilla Saga

 

Stora tuffa Viggo


På träningarna ligger focus på att få Petter att landa, mycket att titta på. Första delen av passet stannar vi ofta och spanar ut över nejden, det måste han få göra om vi överhuvudtaget ska kunna göra något vettigt sen. Sen försöker jag få över honom till min planhalva. Det går sakta framåt, och när han kommer till ro, arbetar han som en kung. Artur har det lättare för sig och där fortsätter vi att stärka honom. Focus nu ligger på vänster bak, vilket blev väldigt tydligt när bästa Yvonne Odsberg var här igår.


Har funderat länge på en Pixio och nu gjorde jag slag i saken (mamma börjar tycka det är kallt att stå ute och filma mina lektioner). En Pixio är en robot på stativ. Man fäster en smartphone eller videokamera ovanpå, sätter på sig ett armband och den följer dig, zoomar in och spelar in. Man kan alltså se och höra lektionen efteråt (guld). Några månaders väntetid tror jag det är men sen så.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Ovido - Quiz & Flashcards