ar-tanten

Alla inlägg den 12 april 2017

Av C E - 12 april 2017 05:29

 var hovslagaren här och tog av vinterskorna. Petter fick sommarskor och bönan blev barfota. Hagen har tinat fram och leran har börjat krypa fram, vinterpälsen är inte borta ännu och kan hästar se mer bedrövliga ut än i just denna tid?


Det blåste ju rätt bra igår och bönan var jättebusig, vilket är rätt ovanligt, hon är en sansad dam, det brukar vara Petter som står för buset. Tyvärr hade jag ingen bra kamera så bilderna är kass men jag tycker att det var så kul att se henne riktigt glad och busig. Nu har jag inte ridit på några dagar igen (först regn och sen storm) men idag tänker jag göra ett försök.

                Den sista bilden är väldigt typisk för bönan, alla benen rakt ut, beredd att springa åt alla håll samtidigt.... Nu har hon bara två doser kvar av medicinen, återbesöket är inbokat och jag hoppas på det bästa.

Ovido - Quiz & Flashcards