ar-tanten

Direktlänk till inlägg 13 april 2017

Och så var det dom där fåglarna

Av C E - 13 april 2017 05:18

Petter och jag skulle ju rida, det gick sådär. Ett gäng skränande (typ 20-30) sparvar satte stopp. Petter ville helst springa hem igen, det var ju hur otäckt som helst ju. Istället tog vi en promenad hand i hand, då är han mycket tryggare och har inga problem med att gå, i värsta fall kan han ju gömma sig bakom mig, eller byta sida och låta mig gå närmast det som verkar läskigt, sitter jag på känner han sig mer ensam.


Visst skulle jag kunna få honom att gå ändå, men då blir det på en spänd tittig Petter som inte är helt bekväm, och det vill jag inte. Ibland blir jag irriterad när han gör så, men varför egentligen. Han gör ju inget fel. Men jag har lättare att släppa det nuförtiden och då blir promenaden så mycket trevligare.  


Det skulle visa sig att det nästan var bra att dom där fågelkräken satte stopp för ridning, för när vi kom ner till bron..... Ja, isen ligger kvar men precis vid bron är det öppet, och var är alla sjöfåglar? Så klart dom är, var skulle dom annars vara. Precis när vi var på bron (varför blir det alltid så) bestämde sig en svan för att störtdyka över oss, dom låter rätt bra med dom där flaxande vingarna, kraschlanda i vattnet bredvid oss....och sen tog vattnet slut men svanen höll fortfarande på att plana ut och hade hög fart, så den var tvungen att springa på isen en bit, det lät också en hel del förutom att det såg ganska roligt ut. Ja, det tyckte inte Petter förstås, och efter den landningen var han lite bakskygg några hundra meter tills han insåg att den inte var efter oss.

 

Annars var dagen vikt till att plocka hundskit, kratta lite hö som blåst ur hagen och packa inför resan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C E - 25 augusti 2022 15:55

Välkommen Zafir, som flyttade hit i söndags. Han levererades till Nordansjö i fredags och helgen har vi tillägnat i Nordansjö på ridläger. Perfekt tillfälle att börja lära känna varandra. Till vardags är det "Faffur" som gäller.    Faffur är en 1...

Av C E - 6 juli 2022 08:17

Artur har känts lite avslagen på sista tiden, har väl lite tänkt att det berott på värmen och sommaren och på att vi snäppat upp träningen lite. Det har känts lite otydligt. Hade ut equiterapeuten för att säkerställa att det inte var någon stel muske...

Av C E - 29 juni 2022 09:02

Petter fick vandra över regnbågsbron för ett tag sedan. Vi har ju gått vid varandras sida i 16 år, min absoluta drömhäst, krigarhästen och min once in a lifetimehäst. Så tacksam för den tiden.          Foton av Yvonne Odsberg som också var ...

Av C E - 26 september 2021 15:47

Igår var Yvonne här vilket alltid är väldigt trevligt. Igår var också en stor dag då det var första gången på nästan ett år som jag satt upp på Petter. Vilken lycka att få sitta där igen, man saknar lite ord men massor av kärlek och välbehag. Resten ...

Av C E - 23 september 2021 06:18

Häromdagen åkte jag iväg till Yvonne för att vi skulle tillbringa en heldag hemma hos Ewa. Det kändes så spännande, hade fjärilar i magen och en viss förväntan samt en liten liten oroskänsla. Jag tycker det är svårt (lite läskigt) att sätta mig på en...

Ovido - Quiz & Flashcards