ar-tanten

Alla inlägg den 29 maj 2017

Av C E - 29 maj 2017 05:27

Oj, vilket väder det var igår. Supervarmt och var det någon som såg några moln. Bönan och jag skulle på äventyr men det började med att hon vände rumpan mot mig i boxen när jag kom med grimman. Hon hade ju sett att jag höll på med transporten och när jag kom till henne så visste hon ju. Det är ju ett tydligt tecken på att hon inte vill. MEN å andra sidan har vi bara varit till doktorn och tandläkaren de senaste tre resorna och det skulle vi ju inte idag, så jag lämnade boxen öppen och ställde mig vid utgången och väntade.


Turen gick till Ånge där vi lastade ur och bekantade oss med ridbanan, kolla in läget. Bönan är stencool och tog det med ro. Vi gick igenom de olika ledpositionerna, fick lite bassning där haha. När jag går baklänges med henne har jag låtit henne komma för nära och när jag går bredvid henne har jag kommit för nära huvudet. Så kan det gå när man tränar mycket själv, ja ja, nu har jag blivit påmind om det och idag ska vi träna igen fast hemma. (Tack för hjälpen!)Sen fick bönan en vårdusch och luktade som en nyponros men en man mjuk som silke. Petter har inte tappat all vinterpäls ännu och får vänta med sin dusch. När jag kom hem var jag rätt spak och orkade inte alls rida, dessutom en lättare migrän, vilket jag alltid får när jag är i solen mycket. Men man ska ju inte gnälla på solen liksom, får se till att hålla mig i skuggan liksom.

 

Ovido - Quiz & Flashcards