ar-tanten

Alla inlägg den 31 maj 2017

Av C E - 31 maj 2017 05:31

Igår red vi i paddocken och planen var travuppgångar. Petter är ju mycket fram fram, så det är en nyttig övning. Han kändes avslappnad och lagom. Traven var så där perfekt så några travuppgångar blev det inte, för jag bara njöt av den fina traven som var så avslappnad och bärig. Vi får ta travuppgångarna nästa gång för det blir mer traggel. Lite roligt ändå för från marken gör han dom klockrent.


Så här ser han ut när jag ska ta in dom för träning, full spruta.... Men det betyder ju att träningen är rolig i alla fall.

 

Med bönan fortsatte jag med positionen, det går fortsatt bra tycker jag, så vi kör på.


Sen såg jag något i hagen.... Vi har en mås (såklart vi har) som bor i hagen och jag har väl inte tänkt något mer på det. Den har varit i hagen varje år såhär års. Den brukar ligga och vila på en sten i hagen, inget konstigt med det liksom. Igår var bönan och Petter  väldigt nära den stenen.... och blev attackerade av en annan mås. Ja, inte förrän då fattade jag... måsen ligger ju inte och  njuter av utsikten (eller det kanske den gör) utan hon ligger och ruvar på ägg ju. Måsen som attackerade är ju pappan, han tyckte nog att Petter var för nära. Bönan flyttade sig en bit därifrån när  han började flaxa ovanför huvudet på dom, men Petter stod envist kvar. Jag får se det som perfekt miljöträning, för klarar man det, då..... Vilken tur att jag hade kameran med mig.

   

Ser ni? Lägg märke till honan på stenen också, och den flaxande pappan. På översta bilden är han precis ovanför Petter rygg och på andra bilden bredvid fönstret på huset.

   

Uppe på taket sitter han oftast, där har han full koll. 

Ovido - Quiz & Flashcards