ar-tanten

Alla inlägg den 6 april 2018

Av C E - 6 april 2018 06:08

Min bil, jag älskar min bil, när den funkar som den ska. Mindre roligt är det när den inte gör det. På sista tiden har den börjat jävlas lite. En kompis stoppade mig på parkeringen och frågade vad jag gjorde. Nej, då jag har inte blivit galen. Så om ni ser mig i bilen och jag 1. Sitter i den med dörren öppen och slår av ljuset, slår på ljuset, slår av ljuset, slår på ljuset.... 2. Står framför den och stirrar på den i några minuter, så beror det på att varje gång jag stänger av den och ska kliva ur, varnar den och säger att helljuset är på. Enkelt fixat va? Det går inte att stänga av det... får sitta en bra stund och slå av, slå på, slå av slå på innan det verkligen stänger av. Ibland funkar inte det, och då går jag ur bilen och ställer mig framför den för att stå där tills lyset slocknar och eftersom jag inte törs chansa och komma tillbaka till en bil utan batteri. Verkstad nästa vecka. Och vilken tur att jag får låna brorsans bil då, jag ogillar förändringar och han hade den goda smaken att köpa en likadan bil...


 

Annars håller vi på och kokar kranvattnet innan vi kan dricka det efter en vattenläcka för flera dagar sedan, lagom kul. 

Ovido - Quiz & Flashcards