ar-tanten

Alla inlägg den 21 april 2018

Av C E - 21 april 2018 06:04

Sedan träningen har vi mest skrittat ut. Det har berott på olika saker, min kompis häst tappade en sko osv. Å andra sidan har Petter känts lite småtrött i samband med pälsbytet så han har inte klagat. Lika samma igår.... men när vi var på väg hemåt började han pipa och hoppa lite jämfota, fast på ett fint sätt. Som... får jag? Det kunde jag ju inte säga nej till (ville bara ner för branta backen först), enstaka jämfotahopp blev till den kortaste galopp jag någonsin ridit i, (tänk piruettgalopp) och det var ju inte så att jag tjuvhöll honom heller, när jag släppte tygeln stannade han kvar där. Det kändes som att han satt på rumpan i sprången, det gick lika långsamt som kort trav. Han orkade kanske 10-15 språng och sen fortsatte han i samlad trav, supernöjd med sig själv. Jag var rätt supernöjd jag med för jag skrattade hela vägen hem. Tänkt vad han kan! Japp, sen svävade jag hela resten av dagen och märkte knappt att regnet stod som spön i backen.


 

Ovido - Quiz & Flashcards