ar-tanten

Alla inlägg den 10 februari 2017

Av C E - 10 februari 2017 05:27

Har alltid haft en liten fashination för sekter, inte för att jag vill vara med i en, men för att det är så intressant. Hur lyckas man lura så många människor, jätteintressant. När jag var runt tjugo planerade jag och en kompis att åka på ett Livets ord-möte, men vi vågade inte. Tänkt om man blev snärjd redan på första mötet, eller att man kände att det här är min grej. Jag har sett många dokumentärer om just sekter, igår såg jag en ny "Holy Hell" hette den. Killen som filmade var med i sekten i över tjugo år (!!!!!) och dom var så lyckliga, mediterade och blev berusade av Gud och allt det där, men sen när det visade sig vem ledaren var (narcisst) lämnade många gruppen, men inte alla. Alltså, man stannade kvar fast man visste att han inte var någon andlig ledare i direktkontakt med Gud, men jag kan ändå förstå det, för efter tjugo år i en grupp där man inte haft några andra kontakter så är det ju ens familj även om överhuvudet är skvatt galen.... Började kolla på en till men orkade inte se klart (ska göra det idag) som handlar om avprogrammeringen.


Lika kallt idag tyvärr, man fryser ju ihjäl om man rider nu så jaja, dom får vila idag med.....

 

Ovido - Quiz & Flashcards