ar-tanten

Alla inlägg den 23 februari 2017

Av C E - 23 februari 2017 05:31

Bönan mådde fortsatt bättre igår, var ute i hagen med Petter och fick halva portioner av hö. Petter var väldigt upprörd över de små portionerna, men jag ville inte riskera att han skulle dela sin mat med henne så det fick han stå ut med. När equiterapeuten jobbade med honom var han inte så väldans samarbetsvillig. Han flemade, lipade, gapade och steppade omkring, proppfull med energi och så gissar jag att han försökte tala om att han var HUNGRIG.


Idag och i morgon ska det storma, så ingen ridning i sikte ännu. Det börjar kännas som att jag aldrig kommer få rida igen..... Fick en fråga igår om hästarna var skodda eller inte efter som bönan halkade på promenaden. Båda är skodda med brodd, men när det är lös snö ovanpå is så får dom inget fäste även om dom har brodd för när snön åker iväg (för att det är halt) så halkar man hur många brodd man än har.

 

Ska se om jag tar mig till stan idag för att hämta mina glasögon. Skulle ha gjort det i förra veckan men då regnade det ju och gick inte att köra....ska försöka gå in på Hööks och kolla också. Har ni fått nya katalogen? Dom här var mina favoriter.

   

Ovido - Quiz & Flashcards