ar-tanten

Alla inlägg den 10 juni 2018

Av C E - 10 juni 2018 15:37

Gjorde flera saker idag som jag inte brukar göra. Det sitter ju i huvudet, det vet jag, och jag jobbar med det varje dag. En sak är ju galoppen. Men det gör jag ju ute nu, både bortåt och hemåt, först eller bakom. Bara det... Dock inte kommit så långt som till ridhus/paddock. Men jag är där i tankarna....


Åkte till stallet och tog in Petter (big NOOOO) eftersom jag var helt själv där. Tycker jag inte om. Tänk om man ramlar av och svimmar av eller nått. Fast man kan ju snubbla på gatan också, slå i trottoaren och få samma reslutat. Jepp, gjorde iordning farbrorn och gick ut i paddocken. Det är ju lite väl varmt men ett kort pass.... Resultatet i hästen uteblev men resultatet i mig växte.... Alltså... jag gjorde galoppfattningar, flera stycken faktiskt. Sen att Petter tyckte det var för varmt för såna tokigheter var ju en sak, och inte så viktigt. Det viktiga var att jag gjorde det.... eftersom jag förväntade mig galopp (i alla fall första gången). Ett steg närmare. 10 poäng för gott försök.... Får se om jag är lika tuff i morgon också. Men lite piggelin blev han i alla fall...

 

Ovido - Quiz & Flashcards