ar-tanten

Alla inlägg den 12 december 2017

Av C E - 12 december 2017 06:28

Råkade jämföra två foton. Ett från december för två år sedan, då var jag lite lagom tantrund, och ett jag tog här om dagen. Tycker att jag ser ut som en urvriden trasa. Jag har gått ner i vikt och ändå äter jag mer nu än vad jag brukade, men det är ju klart.... det är en jobbig tid nu, och har varit ett tag. Notis till mig själv..... enligt BMI är jag ännu inte normalviktig, några kilo kvar tills dess.

    Det viktigaste har varit rutiner (hästarna). Tvinga sig själv att gå hemifrån och vara med hästarna, för jag skulle lätt kunna ligga kvar i sängen hela dagarna. Så iväg till stallet trots ond kropp och brustet hjärta, iväg bara. När jag väl är där är det NU och jag mår mycket bättre. När jag kommer hem kan jag till och med vara glad. Hästarna gör också att jag kan focusera på deras framgångar, se små skillnader och glädjas åt det. Var hade jag varit utan dom? När jag är hemma ligger jag fortfarande bara i sängen då jag fortfarande är konstant trött. Bytte ut matsalsbordet mot en soffa, så nu kan jag ligga och dröna där också.

 

Ovido - Quiz & Flashcards